Pertandingan teh tarik dan cucur kodok.. semuanya bermutu tinggi..

Demikianlah ceritanya pertandingan teh tarik dan cucuk kodok sempena khemah ibadat surau Kampung Guar Kepayang yang diadakan bermula 21hb, November 2013 lalu dengan bacaan Yassin Perdana.

Malam ke dua tayangan video cara-cara mengerjakan Haji dan Umrah manakala di hari terakhir pada 24hb, November 2013 gotong royong bersama Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Komuniti (JKKK) Sungai Dua serta Majlis Perbandaran Seberang Perai (MPSP).

Pertandingan cucur kodok dimenangi oleh Puan Mardiah manakala tempat ke dua jatuh kepada Mak Dak Rodiah.  Untuk pengetahuan semua kedua duanya adalah pakar memasakan dan merupakan aset bagi kampung ini.

Bagi pertandingan teh tarik juga tidak kurang hebatnya apabila ada yang menarik tinggi sampai tertumpah.
Bila tumpah pasti markahnya di tolak oleh trio pengadil yang cekap minum iaitu Saudara Hafiz, Nazri dan Ismail.

Tempat pertama dimenangi oleh si penjual burger... siapa lagi Anas Mohamad lah..!! tempat ke dua dan ke tiga disapu oleh pasangan adik beradik Nazrul Nizam dan Mohd Akmal....Nak tahu siapa mereka ni..keduanya adalah anak tuake kedai makan di simpang jalan masuk Kampung Guar Kepayang, saudara Yaacob..

Selepas ini kalau ada pertandingan sedemikian lagi, pasti membuatkan orang berfikir 100 kali kerana terpaksa berentap dengan juara bertahan.

0 comments:

Designed by Posicionamiento Web | Bloggerized by GosuBlogger | Blue Business Blogger