Kematian Mak Lang Aishah isteri Ismail Abdullah.

Walaupun Allahyarhamah Mak Lang Aishah bukan warga Kampung Guar Kepayang namun ramai kaum kerabat Ismail Abdullah atau lebih mesra dipanggil 'Pak Lang Ei' terasa sedih dengan pemergianya kelmarin setelah dimasukan ke wad di Hospital Kepala Batas selepas pengsan di rumah anak perempuanya Zainab yang tinggal di Pongsu Seribu.

Menurut Ismail, isterinya memang sakit dan sering keluar masuk hospital ekoran berpenyakit penat dan kadang-kadang terpaksa berangkat ke hospital pada sebelah tengah malah kerana tidak tahan melihat penderitaan penyakitnya.

Sebelum ini Allahyarhamah tinggal sementara di rumah adiknya, Mak Dah Rodiah yang terkenal dengan jurumasak kuah mee dan nasi daging sedap di selatan Kampung Guar Kepayang.  Allahyarhamah nampak sihat sahaja tetapi apakah daya masanya telah tiba siapa pun tidak boleh menghalangnya..

Hari ini Selasa 27hb, Oktober 2009 jenazahnya dikebumikan di tanah perkuburan Islam Masjid Tuan Samad Permatang Sungai Dua jam 10.30 pagi.

Bagi pihak Ismail, beliau mengucapkan jutaan terima kasih pada semua jemaah dan orang ramai yang telah membantu menyemadikan serta datang menziarahi janazah isterinya.  

Al-Fatihah semoga rohnya ditempatkan bersama-sama golongan orang beriman dan beramal soleh.
Amin.....

0 comments:

Designed by Posicionamiento Web | Bloggerized by GosuBlogger | Blue Business Blogger